Liten blir stor

Det spelar ingen roll! För mig kommer mina syskon ALLTID att vara ungarna!
3, 9, 14, 25 är detsamma. Det är liksom inte åren eller mognad som avgör, en gång unge alltid unge. Typ så som en del föräldrar envisas med att säga: - Du kommer alltid att vara min lilla bebis! Måtte jag inte bli sån!! Sofia har redan börjat säga: -Jag är ingen bebis! Ebba är tvärtom. Hon har kommit in i ett riktigt bebis-stadie nu. No 1 är att lägga sig i mitt knä och säga: Bäbis mamma, bäbis. Då ska jag vagga henne fram och tillbaka och nynna och prata bebisspråk. Gudnåde om jag gör fel.
Jo på tal om ungarna. Camilla, Jag känner mig inte helt lugn när du skriver att du ska ut och köra! Jag VET att du är vuxen men jag ser framför mig en liten snorig unge men kotten i handen som sitter på typ 17 dynor för att nå upp till ratten.

På tal om att övningsköra. Mamma kommer du ihåg trippen upp till Rostock med min första omkörning?
Ralle & Ola satt i ett bakåtvänt säte i bagagen när mamma plötsligt uppmuntrade mig att köra om en traktor. Ok, tänkte väl ungefär jag och la i ettans växel tryckte pedalen i botten och pressade upp den där stackars bilen i maxhastighet. Fick nog ev i tvåan och slängde mig ut på andra sidan mittsträcket. (Här vill jag passa på att infoga att detta är den längsta omkörningssträckan på hela vägen och man hinner gott och väl köra om både det ena och det andra.) Nu drabbades jag av panikångest...... Herreguuuuud!!! Tänk om jag får möte.... (om en kvart) innan jag knappt hunnit förbi traktorn snävar jag in och nästan "smeker" lacken. Mamma tappar andan och ungarna skriker. Helt plötsligt hade dom nästan en traktor i knät. Dom kunde nästan sträcka ut handen och ta på dess moorhuv! Kan bara föreställa mig var traktorföraren tänkte.

Efter det har jag en minneslucka men ett är då säkert: Jag känner fortfarande obehag vid omkörningar!

Mamma - Mycket snack och lite verkstad!
Nu är det 3 månader sen vi sågs

Ulrica, Sätt jonathan gränsle på magen och galoppsa runt i 10 minuter sjungande: Här kommer pippi långstrump..... Så ska du nog se att det blir fart på bebben!
Dagens namn: Qim eller Neo, svårt att bestämma mig. Säg till om du behöver en Doula ;-)

Gå och lägg er!

Kommentarer
Postat av: mammis

Jo du! din omkörnings färd som du minns delvis efter chocken, gick till Håverud och traktor omkörningen var innan Bränna, den glömmer jag aldrig bara så du vet,den mest läskiga omkörning jag varit med om tills dagens datum HUA !!! Ja så kan det vaaaaaaaaaaaa.Nå så är det då snart helg igen och Mats och du är lediga, o vad gott för Ebba och Sofia.Hur är det med Mats rygg hoppas innerligt att han är bra eller åtminstone nästan ok. Massor av kramar till er alla från Mammisvuck.

2008-11-06 @ 09:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0