Trött

Tur det är helg imorrn för nu är man "änna gött schleten"
Den här veckan har vi knappt setts här hemma så det blir skönt med en helg att pusta ut på!
Mats är på R.E.A ikväll så han blir sen för tredje kvällen i rad, tur att han lämnat barnen på morgonen så att om har fått träffa honom alls.
Sån jävla skit på TV'n ikväll.  Blir såååå less........... Hade tänkt mig en mysig TV-kväll i soffan med en kopp te men det sprack ju med en gång. Istället har man som vanligt suttit med datorn i knät och slösurfat.

Alltså shit vad jag började få julkänslor idag. Ser verkligen fram emot julen på riktigt för första gången på många år!
Inte så att jag inte har dissat den annars men det är så jävla överreklamerat. Bara en massa stress!
Har alltid passat på att jobba på jularna förr men till slut kom tiden med flytt och nytt jobb och då var det slut på det.
Kanske är att barnen blivit lite större och börjar få förväntningar, eller så kanske det är att hela familjen samlas i år. Det var länge sen det hände sist. Hur som haver så ska det bli apmysigt!
I år ska jag passa på att köpa lite julisar på luncher osv så att man VERKLIGEN kan MYSA när det drar ihop sig.
Ska försöka hjälpa till så mycket jag bara kan med julstöket i år så att du mamma också kan få mysa.

Camilla jag hoppas verkligen att du kan komma upp lite innan jul! Skulle vara så himla mysigt och kul att gå på nån julmarknad, eller julshoppa ihop. Eller att bara åka in till stan och ta en fika och glo på alla andra som yrar omkring =)

Dags att börja skriva önskelistor nu!

Min ser ut så här än så länge:
1. Snö och minusgrader i ett par veckor --> 3 månader
2. Mindre spindlar både inom- och utomhus
3. Bättre självdiciplin
4. Att barnen ska hålla sig friska
5. En pålitlig och gärna gratis barnvakt/nanny/hundrastare/städare/renoverare
6. Att utan inbördes ordning Äntligen hemma, Bygglov, Nytt läge osv ska komma hit
7.

Nu är det dags att pinka dogsen och nana.
Bajbaj hallonpaj!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Det där med spindlar finns på min önskelista med!

2008-11-08 @ 07:46:35
URL: http://familjenww.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan !

Nu är det bara att hålla tummarna. Jag skrev till Äntligenhemmas redaktion i går och listade allt som ni önskar få hjälp med. Både stora och små projekt. Tror att det kan vara till fördel om man presenterar olika alternativ. Då har redaktionen möjlighet att välja något som man kanske inte har haft med i programmen tidigare.

Farfar och jag längtar så oerhört mycket att få träffa er igen. Men nu känns det väldigt långt till den 19:e december. Ska bli jättemysigt att fira lilla julafton med er. Sköt om er och försök att inte stressa för att få ihop er vardag. Mats, var rädd om din rygg, du har bara en. Kramisar till er alla från farmor och farfar.

2008-11-09 @ 07:51:40
Postat av: Anonym

2008-11-09 @ 18:36:16
Postat av: ingrid

Halloj! Det låter ju helt underbart ska man få hjälp i år gud vad trevligt och du. du måste bara göra julgodis annars dör vi !!! Nå vad tråkigt att Ebba-Lottan börjar få feber,men det går nog snabbt över ska du se, Fia är ju ok som tur är iallafall idag !! Mats är ju en händig kar som fixar och donar så familjen ska få det gött.Ha det så gott allihopa kramar ifrån Mammisvuck.

2008-11-09 @ 18:45:07
Postat av: Linda

he he..ja du...den önskelistan har vi nog alla ;)

meeen ja tror inte på snö i Helsingör ha ha ha läs min blogg

pöss

2008-11-10 @ 13:28:06
URL: http://lindajacobi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0