Buskul på läktaren

Hallojsan igen,
Då har vi varit iväg då och det var supernajs. Tack Storfia =)



Kidsen hade kul och busade vilt på läktaren. Sekunderna dom satt lugnt och stilla på samma plats var lätträknade men det var ok.
Sofia tappade ungefär tre fjärdedelar av sitt godis under läktaren och någon bajsade sönder en toalett (nästan iaf), men utöver det var det oväntat bra.
Josefin är överlägset bäst! Och Markus är en kvalificerad tvåa!

(Jag och Sofia spånade om vi kunde ta med oss Markus hem och gömma i källaren eller så men vi kom fram till att det nog trors allt inte var en så bra idé.)

På tal om våran källare..... Igår hittade Mats en spindel som var helt overkligt stor i badkaret. Tyvärr var han ju tvungen att visa mig eländet och upplysa mig om var den upphittades =(
Jag surade lätt en timma och "hatade" huset!! Är såå sjukligt rädd för spindlar och skulle lätt kunna cementera igen hela källaren om vi bara blev av med asen (och om vi inte behövde den).
Vet inte riktigt vad jag ska hitta på för att komma över detta men nåt MÅSTE hända snart! Den här veckan har jag inte vågat mig ner i tvättstugan en enda gång!
Och varje dag när jag ska duscha så är det med hjärtat i halsgropen redo att fly för mitt liv. Visst låter jag ohyggligt lämpad att bo i ett hus med källarplan??

Mats försökte trösta mig med att när vi har renoverat källaren och gjort det till boyta så kommer det bli bättre där nere men problemet är att vi inte kommer ha råd med det förrän om ett par år.
Och visst skulle det bli bättre om vi verkligen städade ordentligt, plockade bort allt skräp och rensade "garaget" men......
1. Det kommer ta en evighet då vi bara kan göra det kvällstid när kidsen slaggar.
2. Mats har ryggskott och kan inte gå böjd som en potta i obekväma ställningar på ett tag.
3. Jag vågar inte göra det själv eftersom det kan ligga vad som helst under det jag lyfter på.
Som ni kanske förstår så har jag ett problem!

Jag ska köpa en sån här att ha i varje rum om dom inte kostar en miljon styck. Då måste jag vinna på lotto först. Det är värt ett försök ialla fall!
http://www.miljocenter.se/produkter/silverl_insekter.php

Nu ska jag försöka fixa lite med inbjudningskorten till Fiffis barnkalas.

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Eva

Halloj tjejen

Vad du är duktig på att blogga! Du skriver ju jätte bra.

Ses på jobbet

//eva

2008-10-20 @ 08:10:05
URL: http://klippa.wordpress.com
Postat av: Millah

hahah..what a fuck?! Vilket äckel som kramar vätskan ur elefantskit...hellre dör jag! Läste att ni hade spindlar i källaren, trevligt? blahaha! Spindlar är världens äckligaste kryp! Såg att det fanns en speciell "spindeldödare" på den länken du lagt in, kanske nåt att önska i julklapp? :P



Vad mysigt att ni åkte och tittade på Stjärnor på is! :) Lilla fia, hehe tappade allt sitt godis på golvet.. Hoppas mamma köpte nytt ;) Och så hade ni ju vart på donken innan också och käkat lyxmat! Mums! Göttans för kidsen kan jag tänka! Låter som det var en trevlig dag!



Moster illa är sjuk, förkyld! BLÄÄ! Hatar att vara sjuk.. (finns det nån som gillar att vara sjuk?) annars har jag precis slängt i mig en snabbmat, den var äcklig! Nu ska jag snyta näsan lite till och sen slappa till en film.



Kram*



2008-10-20 @ 12:43:52
Postat av: Millah

P.s Hur är det med Mats rygg? hoppas det blivit lite bättre!

Och hihi..jag vet nån som fyller år snart :D

Kram*

2008-10-20 @ 12:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0