ER och annat smått & gott

Vet ni vad det bästa med måndagar är? Det stavas CITYAKUTEN och är nog världens bästa serie. Me laijk alot!
Igår var det full rulle. Jag och Fia fick iordning kalaskorten så att vi kunde lämna dom. Det är ju bara två veckor kvar till kalaset så det var ju på tiden =)
På kvällen var vi hos Lova, Storfia och Christoffer och käkade kvällsmat. Sen badade kidsen och vi kom sent hem. Gissa om tjejerna var trötta imorse? Dom kom i säng 20.30 igår och gick upp halv sju.

Försökte förgäves hitta några fina inbjudningskort i fredags men utan resultat och då kom jag plötsligt på att jag har kvar stämpeln från när jag gjorde inbjudningarna till 1-årskalaset. Så vi fotade i lördags och åkte till Farsta och framkallade, resten hade jag hemma. Se så fina dom blev!

   

Sofia tyckte att det var superkul att pyssla med korten =)
Kolla tjejerna här då vad dom poserade sött:

 

Då var det slut på Ebbas penecillinkur då!
Första dagarna gick det rätt bra att "lura i henne" det för hon trodde det var hostmedicinen men till slut fattade hon galoppen och vägrade. I söndags morse gav vi henne efter frukost = not so very clever!!!
Slutade ju så klart med att hon spydde upp allt hon lyckats få i sig till frukost och SJÄLVKLART var ungen tvungen att vomera likt en fontän på mig. Fan vilket skönt ord det är: VOMERA. Tänker på östgöten som löser korsord på bussen i reklamen =)
Nåväl, igår kväll fick vi knappt i henne hälften av dosen och imorse ingenting så jag ringde läkarstationen för att se om man kan få stolpiller eller nåt istället. Observera att när man läser om penicillin står det:
OBS! Avbryt absolut inte under några som helst omständigheter en penicillinkur för då kan bakterier överleva och bilda resistens och då kan bakterierna äta upp dig utan att medicinen har nån verkan nästa gång du behöver den.
Såååå, jag ringer vårdcentralen och dom bara.......
-Jaha, då tycker jag vi avbryter kuren. Hör av dig om hon blir dålig.
?!?!?!?! Jävla myglare! Vänder dom kappan efter vind eller?

Dags att nana nu. Söv gött!

Kommentarer
Postat av: eva

Vilka fina inbjudningskort och vad söta tjejerna är!

2008-10-21 @ 06:28:21
URL: http://klippa.wordpress.com
Postat av: Ullis

Haha guuud så söta dom är i pippikläderna:-D

Kram

2008-10-21 @ 12:01:07
URL: http://familjenww.blogg.se/
Postat av: Millah

Vilken toppen foton på mina sötnosar! :) Pippi! Så sött!! Födelsedagskorten såg också jätte fina ut, kan förstå att Sofia gillade att pyssla med dem.



Skumt, med vårdcentralen?! Hoppas att det bli bra med bebba! Idag mår moster lite bättre ialf.. Måste vara pigg för idag ska jag och Robin få se våran lägenhet för 1:a gången :) Ska bli sjukt spännande!



Kram*

2008-10-21 @ 12:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0