Underbart är kort!

Vi hade friska barn ca 24 timmar (sanning med modifikation).
Igår fick dom gå på dagis som vanligt, Sofia var frisk som en nötkärna och Ebba var feberfri pigg & glad om än något hostig. Mats var lite tveksam redan i bilen på väg till dagis men lämnade ändå med det där samvetet man har när man vet att man nog eg borde vara hemma. Bara att skaka av sig för han hade ingen möjlighet att vara hemma och min upplärningstid är ganska begränsad.
Ungefär 12.30 ringer dom om Ebba, hon är pigg och glad, leker och har kul men är på gränsen till lös i magen och hostig. Ingen fara, hon bedöms inte som färdig att åka hem men bara så att vi vet.
Klockan 14.30 ringer telefonen nästa gång, Sofia har 39 graders feber och är allt annat än pigg!! Well, det är bara att packa ihop och dra........
Ska det vara så svårt att ha friska barn?? Ja jag vet att man inte ska klaga när dom varit friska hela hösten i övrigt men ändå!

Gårdagens glädjeämne måste nog ändå vara melodifestivalen.
Snart kan man sitta där igen och oja sig, kasta skit och förfäras. Vi ska tycka och tänka, kritisera, risa och rosa. Nästan alla tycker att melodifestivalen är "skit" iaf är det vad man säger till andra men det hör liksom till. Det är det som är en del av charmen. Man får tycka precis vad man vill!

Nu ska jag strax börja göra mig iordning och åka till jobbet. Mats kommer hem och tar över våra härliga, hostiga, snoriga och bråkande älskade barn! Jag är såååååå avundsjuk på honom som har en låååång härlig em/kväll framför sig.
Jag är inte elak, det är faktiskt ett känt faktum att sjuka och gnälliga barn är aningens påfrestande!

Passar på att hälsa till min förkylda mor! Hoppas du är piggare och mår bättre idag.

Puss & kram - Vi kanske ses på stan =)

Ps. Känner mig lite elak trots allt. "Änglarna" har nu suttit snällt och ritat i hela 20 minuter.
Shame on me!


Kommentarer
Postat av: Ullis

Skitskoj att du också har börjat blogga!!!! Pussa ungarna från oss:-) Kram

2008-10-15 @ 10:48:40
URL: http://familjenww.blogg.se/
Postat av: Anonym

Får väl börja med att tacka för en trevlig blogg ! Jag kommer att följa den med spänning, för att se hur en vecka kan se ut med barn, dagis,jobb,fritid,mat etc,etc. Mammisveck.

2008-10-15 @ 13:35:33
Postat av: Millah

Heyy sista! :)

Fan, vad kul att du börjat blogga! Nice, att få hänga med The Hagglunds ;) Krama och pussa all från oster illa!

2008-10-16 @ 09:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0