Wehoo, imorrn är det lön!

Längtar just nu ihjäl mig tills imorrn när lönen kommer av två anledningar:
1. Man blir öresmiljonär för en kort stund
2. Jag ska åka till ullared för första gången i mitt liv
Skulle gissa att det där med miljonär är över redan på lördag.

Om jag blev miljonär på riktigt skulle jag:
1. Renovera källaren
2. Bygga ny vägg i garaget så att vi slipper ha en glipa på 2cm som släpper in allt utom mäniskor
3. Se till att allt småfix i huset blir avklarat och allt påbörjat. Sätta lister, fixa andra rummet på loftet, fixa köket osv osv....
4. Bygga ut en "påbyggnadshall"
5. Bygga ut i vardagsrummet så vi fick ett uterum eller vad sjutton det nu heter
6. Svälja huvudet och byta kropp

Keep on dreaming! I know..

Idag mår tjejerna bättre men fortfarande feber, hosta och öroninflammation.
Ebba var SÅÅÅÅ duktig idag, gapade och tog medicinen utan att jag tjatade eller höll fast. Nu sover bebbsan och fiffi pysslar och kollar på Pippi. Då får mamma en stund att ta en kopp kaffe i lugn och ro, kissa hundar, plocka disk osv... Idag väljer jag att slappa. SUCK!! Undrar just hur många gånger jag har sett alla Pippi filmer. Läntar tills man kan börja kolla på alla härliga disneyfilmer =)

Ojojoj vilken shoppinglista jag har till Ullared. Sofia har ju verkligen nästan inga kläder stackarn medan lilla har alla ärvda kläder.
Är hittills uppe i: trosor, strumpor, raggsockor, leggins/thights, byxor, tröjor, vantar, mössor och regnkläder till Fiffi och strumpor, vantar och mössa till Ebba.
Utöver det är det en massa annat jag ska kolla efter som spel, pyssel, leksaker. Tänkte vara smart och "bunkra upp" lite presenter så att man har hemma när det är dags för nåt barnkalas osv.

Det är så kul för när vi började prata om Ullared tyckte Mats att:
- Men vad ska du handla där då? Typ schampo, tvål och sånt eller?

Muahahahahahahaha........................... Den var rolig =)

Just nu är jag glad för allt roligt som händer framöver. Det är drop in frulle på dagis, fiffis födelsedag,middag med gruppen, en ev galen fredagskväll med jobbet, kalaset, kurs i två dagar, middag med stjärnor på is, åka till hasseludden mm.

MORMOR
Det som gör mig ledsen just  nu är att jag nästan aldrig träffar min familj och då främst mormor!!
Jag längtar efter dig mest av allt i hela världen! Jag är så himla dålig på att ringa också men alltid när kvällen kommer och man kan ringa så är det som värst här hemma med matlagning, tvättning och läggning av barnen. Sen vips är klockan för mycket och det är för sent att ringa.
Du ska i alla fall veta att jag tänker på dig varje dag!



Fyra generationer i augusti -07

Tiden går snabbt när man har kul........... Nu är det dags att väcka Ebba.
Vi höres! Kram

Kommentarer
Postat av: mammisvuck

Jippi vilken topppen bild,mormor blev jätte glad när jag visade den för henne,och jag instämmer givetvis. nå hoppas allt är bra så hörs vi snart.Kram Kram Mammisvuck.

2008-10-26 @ 16:45:41
Postat av: Soile

Roligt att du ändå skulle renovera huset istället för att köpa ett nytt. Man kanske uppskattar det mer när man har varit med och byggt om det hela med sina egna händer. Å andra sidan så räcker inte en miljon om man ska köpa ett hus i Stockholm. Det var lite annat i Ed där ett hus kostade 20 000 kr...

2008-11-04 @ 20:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0