Semlor och prinsessor

Jahapp, då var det dags igen då! Kunde inte hålla mig längre så idag köpte jag årets första semlor även fast jag bara hade tänkt äta en på fettisdagen. Som tur är har jag iaf ett bra skäl, Ebba! Sofia är på kalas idag & då måste ju såklart Ebba också få nåt speciellt (hon är 2 år & bryr sig inte än), så varför inte semlor?? How low can I go? Nåväl, Sofia åkte iväg på sitt maskeradkalas utklädd till Snövit & jag och Ebba festade med semlor och film (lilla prinsessan).

 

Ett av mina nyårslöften bortsett från dom gamla vanliga som att äta nyttigare, sluta med godis, motionera mera osv var ju som sagt att börja läsa lite böcker. Jag har börjat så smått och är hittills inne på min andra. Lånade Kajsa Ingemarssons, Lyckans hjul för ett halvår sen så det var väl på tiden. En härlig feelgood bok om tre grannar vars liv vävs samman. Rekommenderas varmt om man gillar lättsamma romaner =)
Nu är jag inne på bok nummer 2 som jag fick i födelsedagspresent (för 5 månader sen), Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson.
Har läst en fjärdedel och kan inte riktigt bestämma mig för vad jag ska tycka. Känns som den är lite "mörk i sinnet" men det kanske ljusnar om ett par sidor?? Den har ju trots alt blivit vald till årets bästa roman i bokhandeln så kass kan den ju inte vara?

Det verkar peppar peppar som om jag ÄNTLIGEN börjar bli av med min hosta!! Har hostat i över tre veckor nu och på slutet har det låtit som rökhosta blandat med lunginflammation. Asjobbigt men enligt läkare inget konstigt och efer 1,5 vecka med mollipect verkar det ge sig. GÖTT!!! Då ska jag ta mej fan börja träna nästa vecka! JIPPI!! Ska ju göra min hälsopuls på tisdag med, shit vad spännande ;-) Det är helt galet men vi har fått ett halvårs träning på ett gym 2 minuter från jobbet. Vi får också en "personlig" hälsocoach som kan hjälpa till med allt möjligt som ex. personligt, träningsschema, kostplan osv. På hälsopulsen gör dom ett fysiskt test för att kolla puls, syresättning mm, man mäter längd, skelett, fett osv och så diskuterar man levnadsvanor, hur man mår privat, på jobbet osv. Utifrån resultatet av allt smmanställer dom en åtgärdsplan =) Jag vill ha hjälp med allt!! Träning, kost, motivation, stress osv. Jag kommer bli en pain in the butt ;-) Närå men jag ser VERKLIGEN fram emot det! Som att vara med i du är vad du äter utan att vara med i TV (& så slipper man Anna Skipper och hennes skabbiga häxbrygder).

Jag har ett mål i år: Tjejmilen! Vet inte riktigt hur det ska gå till men jag ska fan göra den.
Camilla (syster-yster), du har väl inte glömt att vi ska göra vårruset? Det får bli ett mål längs vägen fast............. Vårruset kan väl i princip vem som helst klara av utan att på nåt sett träna till det? Well, hur som haver ska det göras!
Mats och Weine siktar ju på midnattsloppet (eller blir det tjurruset?), fubbigt att ha nån att träna med!!
Ska iofs inte klaga eftersom jag kan träna med typ vem som helst på jobbet nu men att ha nån att börja springa med. DET behöver jag! Har aldrig klarat av att springa men i år ska det bli ändring på det! Lyckas jag med tjejmilen i år ska jag ta halvmaran nästa år. DET ÄR ETT LÖFTE!!

Nä nu tog filmen slut så nu ska det hängas tvätt mm. När Fia kommer hem ska vi brudar hem till Renée och Ellinor och spana in deras nya lya i våra gamla hoods & Mats ska jobba/renovera i köket =)
Ikväll blir det nachos i ugnen och rödtjut. Weeeho vad gött det ska bli!

Kram kram
Ps. Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in.

Måste förresten bara berätta att Mats hittade en död & huvudlös hare vid uppfarten idag. Precis hur skabbigt som helst!!
Kan ju undra hur fan den hamnade där!?!


Kommentarer
Postat av: Ullis

Men det var på tiden att du bloggade;-) Måste ses snart, kram på er:-D

2009-02-01 @ 11:09:53
URL: http://familjenww.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0