Sov gott lilla mormor

Nu i ro, slumra in,
allra kärestan min,
låt en ängel ta din hand,
bort till drömmarnas land,
och låt tankarna fly,
till en ny dag ska gry.

Och en ängel du ser,
när i drömmen du ler,
som i lysande prakt,
vid din säng står på vakt,
och med kyss på din mun,
vaggar hon dig i blund. 

Så har du äntligen fått somna. Jag är så lättad för din skull, men ändå förkrossad.
Tack för alla underbara år. Tack för alla minnen.
Du kommer för alltid att finnas i våra hjärtan.

Puss & kram - Jag älskar dig!
(Glöm inte hälsa till morfar)

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Nä, men har din mormor gått bort:-( Beklagar verkligen. Massor av kramar till dig och dina nära.

2009-03-06 @ 11:52:37
URL: http://familjenww.blogg.se/
Postat av: Ralle

Glömmer dig aldrig mormor!! Pussar och Kramar!!!

2009-03-06 @ 14:33:32
Postat av: Anonym

Kära Annika, vi förstår att du har det jobbigt nu. Vi sänder de varmaste kramar till Dig och till hela familjen Persson. Särskilt varma hälsningar till Ingrid. Vi vet att man känner sig liten fast man är vuxen när man har mist sin mamman.

Laila och Hans

2009-03-07 @ 12:51:10
Postat av: mamma

Vilken fin dikt! Var har du läst den innan ? Ja nu får älskade mamma vila, men jag saknar henne så ofantligt mycket, att aldrig mer kunna prata och skratta ihop känns ledsamt, men ingen lever för evigt. Massor av kramar till min älskade Annika från din mammis.

2009-03-29 @ 21:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0